Program Gotong Royong Membersihkan Tanah Perkuburan

Program Gotong Royong Membersihkan Tanah Perkuburan
Penglibatan jemaah dari 5 Qaryah dari 3 buah masjid dan 2 surau.

Zara berposing..

Zara berposing..
alhamdulillah comel muka anak ayah ni..Mudah2an jadi anak solehah

Sekeluarga di I-City

Sekeluarga di I-City
Kali pertama di I-City, semua port nak ambil gambar, baru naik bukit dah nak bergambar..

Wednesday, July 6, 2011

BERANI KERANA BENAR

Akum.Kali pertama tulis blog pakai iPhone. Br nak membiasakan type pakai keyboard yg touch screen halus ni. Terasa nak share my comment on BERSIH.
1) Hari semakin hari, seakan2 semua rakyat seluruh negara ternanti2 apakah perkembangan terbaru BERSIH.
Dari komen YDPA, Ketua polis sehinggalah kpd rakyat biasa dan peniaga2. Justeru perhimpunan ini pd hakikatnya telah berjaya menarik minat semua glgn masy.utk menilai sendiri 8 tuntutan yg telah disenaraikan.
2) Perhimpunan BERSIH adalah lanjutan drpd ketidakpuasan hati rakyat yg menilai sndiri perjalanan Praya samada PRU atau PRK. Kalau menilai kpd kelapan2 tuntutan, memang semuanya merangkumi sebhgian besar kelemahan2 dan kepincgn2 yang ada dlm perjlnan sistem demokrasi yg sedia ada.
3) Bersesuaian dgn sunnah Nabi yg mnyuruh sndiri shbt Baginda yg dianiaya oleh jirannya utk meletakkan barang2 diluar rumah di tepi jalan besar supaya semua org yg lalu lalang akan bertanya dan akhirnya akan mendedahkan kezaliman jiran kpd shbt yg dizalimi itu.
4) Setiap tuntutan ada hujah konkrit dan justifikasinya. Secara fitrahnya setiap yg bercanggah dengan nilai2 keadilan sejgat pasti akan ditentang oleh semua insan yg diciptakan Allah. Justeru BERANI nya pihak penganjur BERSIH adalah KERANA BENAR, dan TAKUTnya pihak pemerintah adalah KERANA SALAHnya mereka yg telah sekian lama mencabuli sistem demokrasi di negara kita.

Jum hadir BERSIH beramai2. Mudah2an mnjd saksi perbuatan soleh kita ini di hari akhirat. Belum lg kita berhadapan dgn puak Yahudi Zionis laknatullah. Takbir!!

No comments:

Post a Comment